Petua murah rezeki...

Author: Danita Labels::

saper la yang x nak murah rezeki ye x.aku pun sentiasa mengamalkan petua2 ni.maybe cepat atau lambat kot benda ni sampai kat kita.maybe tuhan nak uji kita.

ok ni aku list diantara tips2 tersebut.
1. antar la duit kat mak bapak

yelah kedg mak bpk bukan mintak pun.apalah salahnya hulur2 sket.ada byk kasik la byk.ada sket kasik la sket.kongsi apa yg kita ada.Insyallah...murah reseki.









2.solat dhuhha

cuba amik waktu sket waktu pagi tu dlm linkungan 8.00 ke 11.00 pagi solat dhuha 2 rekaat.solat ni dikatakan siapa yg mengamalkanya insyaallah murah rezeki.


3.baca ayat seribu dinar.








Mafhumnya:
Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.


kalau boleh diamalkan selepas setiap solat.sebab dikatakan sesiapa yang mengamalkanya mendapat rezeki yang tidak disangka-sangka.

4.bangun awal pagi dan jangan tidur semula
ok, yang ni mak saya memang pantang.pantang kita bangun lewat pastu dah bangun tidur semula.yang ni orang2 tua jawa memang mengamalkan cara hidup mcm ini.dia kata kalau nak tido lepas matahari naik(tghari la)


5.jangan kedekut dengn bintang















ok yang ni plak,rerajin la bagi makan kat kucing terbiar.yelah dari dibuang makanan yang x habis tu.lgi satu perasan x ?orang yang beli kucing banyak ni murah rezeki.iyer ke???hehehhe


6.rajin bersedekah..

rajin-rajin lah bersedekah.ikhlas demi allah.tiada niat lain.lagi satu sedekah dan beri orang barang yang elok.bukan baki-baki ataupun dah buruk.yang paling eloklah kita bagi orang.

ok setakat ni dulu tips untuk menjadi murah rezeki.kalau ada lagi aku tambah ek.

see uuu.

0 comments |

Post a Comment

Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

apa ada disini


Powered By:Blogger Widgets

jom borak


ShoutMix chat widget
banner 1 banner 2