kenduri kawin datang lagi...

Author: Danita Labels::










best tu..kawin bawah pedang...
skang ni musim org kawin. tiap minggu ada jek jemputan kawin. bila time ni mmg peritler yelah nak kuar duit gak.x kan salam jek.x de keruk-keruk.hehehhe.korang phm x keruk tu apa? kalau org johor sure tau apa tu salam keruk.salam ada isi ler..

ni ada citer sket ni.mcm kat johor dah macam adat bila tau jek saudara ke jiran sekg ke nak buat kenduri mula ler berduyun-duyun org dtg antar datang mbacek'an(camner ntah aku nak eja).
mbacek'an ni x kira ler duit ke barang-brg utk kenduri ke mcm bwg, beras, telur, kentang, gula dan etc.memang berlebih-lebih le benda ni .sampai ada ketika masa aku kawin lepas jek kenduri,bapak aku siap jual balik kat kedai.hehhehe.itupun setelah dibahagi kat jiran-jiran.

tp bkn tu persoalanya yg nak aku tulis ni.ni tentang mcm jadi undang-undang lak benda ni.bila tang nak pulang balik.yelah perit tuhhh.cthnya mcm pakcik aku tuh mcm loaded sket la.dia kasik bapak aku beras 10kg tuh 10 kampit,kentang satu guni, minyak satu tin.telur 200biji, duit lagi rm200. banyak gak tu...
ni baru-baru ni pakcik aku buat kenduri.dah...pening lak bapak aku nak pulang benda-benda tu kat dia.yelah dgn byk bendanya dgn banyak tempat satu kg tu buat kenduri gak.same citer gak.poning org tua tu.hehehe

tu lah pada aku benda ni x yahlah dijadikan adat.buat naya orang jek.yelah walaupun investment.ikut kemampuan lah.x yah la berbalas-balas...tu jek.my two cents.hihihik

0 comments |

Post a Comment

Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

apa ada disini


Powered By:Blogger Widgets

jom borak


ShoutMix chat widget
banner 1 banner 2